خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/28 - 15:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
راستینه:

پروژه تامین آب شرب نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری باعث رفع تنش آبی می‌شود/افتتاح این پروژه گام بلند دولت سیزدهم در اجرای عدالت است

نماینده مردم شهرکرد، بن سامان در مجلس، با یادآوری اینکه پروژه تامین آب شرب نیمی از جمعیت استان چهارمحال و بختیاری باعث رفع تنش آبی و تامین آب 13 شهر و 13 مجتمع روستایی می‌شود از این اقدام به عنوان گام بلند دولت سیزدهم در جهت اجرای عدالت یاد کرد.

احمد راستینه هفشجانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اعلام خبر افتتاح پروژه تامین آب شرب نیمی از جمعیت استان چهارمحال و بختیاری در تشریح جزییات آن، گفت: اجرای این پروژه از جمله اقداماتی است که به صورت مستمر توسط نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری پیگیری شد و مطالبه به حق مردم عزیز این استان در جهت رفع تنش آبی بود.



نماینده مردم شهرکرد، بن سامان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سال گذشته 13 شهر این استان با تنش آبی مواجه بودند و مرکز استان به مدت 2 هفته با مشکل قطعی آب مواجه شده بود ضمن‌ اینکه وضعیت کدورت آب به اندازه‌ای شدید بود که مجبور بودیم در این مدت با تانکر به این منطقه آبرسانی کنیم لذا یکی از مطالبات سالیان متمادی مردم این استان بهره‌مندی از آب‌های جاری با تصفیه لازم و کیفیت مناسب بود.



وی تصریح کرد: متاسفانه استان چهارمحال و بختیاری جزء معدود استان‌هایی بوده که تا امسال فاقد تصفیه‌خانه بود یعنی آب به طور مستقیم از سرچشمه با کلرزنی به دست مردم می‌رسید لذا این پروژه بزرگ تامین آب شرب نیمی از جمعیت استان که از سال 85 گلنگ‌زنی شد و در سال 90 عملیات اجرایی آن شروع شد و از سال 99 به مدت 2 سال پروژه تعطیل شد سپس به دنبال سفر ریاست محترم مجلس و بازدیدی که از شهرهای همجوار این آب داشتند و مشاهده تشنگی مردم و مشکل تنش آبی، تصمیمات خوبی برای تکمیل این پروژه اتخاذ شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: سال 1400 اعتباری بالغ بر400 میلیارد تومان به این پروژه تزریق و از حالت تعطیلی خارج شد و در سفر اول رییس محترم جمهور مورد توجه قرار گرفت و برای این مصوبه مبلغی بالغ بر 1600 میلیارد تومان جذب شد و به مرحله بهره‌برداری رسید و در نهایت در سفر دوم آقای رییسی بهره‌داری شد.



وی افزود: این پروژه به 13 شهر و 13 مجتمع روستایی آبرسانی و تنش آبی را رفع می‌کند چراکه دارای یک تصفیه‌خانه پیشرفته و مدرن است و 1700 لیتر برثانیه آب را تصفیه می‌کند و 130 کیلومتر خط لوله اصلی و 110 کیلومتر خطوط آنتنی این پروژه است.



رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به بهره‌برداری از این پروژه در 10 روز آینده تمام این شهرها و روستاها از آب تصفیه شده بهره‌مند خواهند شد و قطعا این اقدام گام بلند دولت سیزدهم در اجرای عدالت و پاسخ به مطالبه به حق مردم این منطقه است./



پایان پیام

  • کد خبر : 371738
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار